Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Iskola-előkészítő foglalkozás

Iskola-előkészítő foglalkozás Nagycsoportos korban a beszédkészség, a térben való tájékozódás, a térirányok ismerete, az alak, a forma, a nagyság felismerése nagyon fontos az írás, olvasás megtanulásához.

 

Az általunk ajánlott iskolai előkészítő foglalkozások során az alábbi területek fejlesztésére fektetjük a hangsúlyt az alapok mellett:

  • beszéd
  • finommotorika
  • figyelem, emlékezet
  • gondolkodás
  • mozgás
  • tájékozódás
  • testséma
  • észlelés
  • számlálás
  • szerialitás-sorrendiség

Az iskola-előkészítő foglalkozásokat kifejezetten a nagycsoportos óvodások számára állítottuk össze. Ezek a feladatok fejlesztik a 

  • finommotoros készségeket,
  • logikus gondolkodást,
  • erősítik a kitartást, fókuszálást,
  • összefüggéseket értenek meg.

A gyerekeknek nagyon fontos a sikerélmény, s ezt csak feladatlapokkal nem lehet elérni, ezért nagyon sok közös beszélgetést, fejlesztő játékot terveztünk, mivel az óvodás korú gyermek érdeklődését, örömét és látványos fejlődését a közös játék során szerzi meg. Megmozgatjuk a testet, érzékszerveket, s azokat az agyi területeket, amelyeket a monitor és televízió előtt nem lehet megfelelően fejleszteni. 

A beszéd szerepe az iskolára való felkészítésben

A fejlesztés fontos része, hogy a gyerekek összetett, egész mondatban tudják kifejezni magukat. Nagyon fontos terület még a beszédértés, beszédészlelés fejlesztése, mivel az iskolában hallás után kell értelmezni és végrehajtani a tanító pedagógus instrukcióját. A figyelem és emlékezet fejlesztésénél fokozott koncentrációra van szükség, ki kell zárni a külvilágot, emlékezetből kell felidézni a hallottakat kérdés segítségével.

Ehhez Nagy József–dr. Szombathelyiné dr. Nyitrai Ágnes–Vidákovich Tibor dr.: Fejlesztés mesékkel, az anyanyelv, a gondolkodás fejlődésének segítsége mesékkel 4–8 éves életkorban című könyvét vesszük alapul.

A finommotorika fejlesztésének során először a kéz és az ujjak ügyesítésére fektetjük a hangsúlyt, csak utána nyúlunk ceruzához, mert az íráshoz szükséges a megfelelően fejlett kézcsontozat, az ízületek fejlettsége, a mozgáskoordináció és a perifériás észlelés is.

A gondolkodás fejlesztése

Az ovis gyermekre az analógiás gondolkodás a jellemző, amelynek a lényege, hogy a meglévő ismereteikhez kötik az új dolgokat. Ennek a gondolkodásmódnak a fejlesztésével tudjuk megtanítani a szabálykövetést, szabályfelismerést, és a szabályalkotás képességét.

Matematikai készségek fejlesztése

A számolás és a számokkal végzett műveleteken kívül – többek között – fejlesztjük az összehasonlítás képességének és logikai fogalmak (színek, formák és egyéb gyűjtőfogalmak) beazonosítását, felismerését, megnevezését.

Szerialitás, azaz a sorrendiség fejlesztése

A sorbarendezéses játékok nagyon fontosak, mert a hétköznapokban és az iskolában is meg kell tanulniuk, hogy mi következik az egyik dolog után, mi a számok, betűk sorrendje a szavakban, vagy az öltözködésben például.

Olyan játékokkal készülünk, amelyek a kihívások mellett sikerélményt is adnak, s nagyon szórakoztatóak.

Mozgás fejlesztése

A nagymozgások adják a később kialakuló finommozgások alapját. Idetartozik a járás, mászás, kúszás, ugrás, gurulás, egyensúlyozás. Ennek gyakorlása érdekében a közeli játszótérre látogatunk el, ahol a szabad játék során fejlődhetnek a gyerekek. 

Tájékozódás fejlesztése

A térben és az időben való tájékozódás nélkül nem tudunk élni. Nagycsoportos korban elvárás, hogy az idővel kapcsolatos számos fogalommal tisztába legyenek, pedig az időt nem látjuk, nem tudjuk megfogni, nem halljuk. Holden Rose: Piros és Bodó című könyve segítségével próbáljuk a gyermekek számára érthetővé tenni. 

Testséma fejlesztése

A saját testrészeinek felismerése, megnevezése, majd ezeknek a síkban való leképezése lesz az elsődleges feladatunk, természetesen játékos formában.

Észlelés fejlesztése

A másolásnál a vizuális észlelés, a tollbamondásnál a hallás kap nagy szerepet. Észleléssel dolgozza fel az agyunk a külvilágból érkező ingereket, s a fejlesztések során az észlelés folyamatosan fejlődik.

 

I. turnus

2022. 07. 25.–07. 29. 09:00–12:00

Jelentkezési és fizetési határidő: 07. 21.

 

II. turnus

2022. 08. 01.–08. 05. 09:00–12:00

Jelentkezési és fizetési határidő: 07. 21.

 

Az előkészítőt minimum 6, maximum 10 fővel indítjuk.

Jelentkezés: info@katicakonyv.hu

 

Az iskola-előkészítő díja: 19.900 Ft

Helyszín: Katica Könyvesbolt, 1062 Budapest, Bajza utca 24. 3-as kapucsengő

 

A foglalkozást Böcskei Andrea vezeti, aki 1986-ban óvodapedagógusként végzett, 2017 óta pedig fejlesztő differenciáló pedagógusi szakvizsgával is rendelkezik.

 

Bármilyen kérdéssel forduljanak a kiadóhoz:

www.katicakonyv.hu

info@katicakonyv.hu

06 20 416 6799 (9-től 5-ig)

 

 





 

Keresés